onsdag 15. september 2010

Wednesday morning

Sitter på jobbet, på qba. Jobbade sent igår, då det kom in två tjejer kl 22.55 och frågade om vi fortfarande har matservering, när jag då säger att vi idag stänger 23 så frågar dom om dom blir utkastade kl 23 då. Ähm. Ja, i princip.
Jag erbjuder take-away mat men dom ska promt dricka öl. Och beställer pizza. "Take-away då" "Ja, det får väl bli det då, om vi nu inte hinner äta." svarar ena damen.
Dom får sina öl, och efter kl. 23 även sin pizza, får sitta och äta upp den medans jag räknar kassan, extra högljudt.
Jag förstår mig inte på folk ibland och det här har diskuterats med vänner inom samma branch, jag skulle aldrig gå in och sätta mig på ett ställe där det inte finns en enda gäst, och jag får till svar att "Vi stänger om fem min." Okej svara man då, då går vi nån annanstans.
Det är lika oförskämt som att gå in i en klädesbutik 1 min innan stängning och säga "Jag ska bara prova den där!"

Jag tror den enda gången som jag hört en icke legitim anledning till att köra ut en kund var när jag var hos frisören.
Jag skulle klippa mig dagen före min brors bröllop, hade bokat tid på en salong i Växjö och hade gjort klart att jag ville ha mitt hår plattat så jag slapp göra det dagen efter, och bara lätt kunde stajla till det.
Det hon sen säger efter en stund, när jag ber henne klippa mer på andra sidan, (en blind idiot hade sett hur otroligt ojämnt det var) var att hon inte hann göra färdigt allt, eftersom hennes buss ut till skyffladyngamåla gick om 30 min.
Ursäkta? Om jag bokat en tid för en klippning och styling, så ska väl inte jag för det första, behöva gå där ifrån med en halvfärdig frisyr? Och för det andra, behöva betala för fullt klippningen?
Dit går jag ju aldrig igen. Men. Bara en i raden av alla förfärliga frisörtimmar jag haft, Konklusionen av det är att jag inte går till frisören.
Sist klippte Emma mig. Det blev lite snett här och där, men jag kan knappast bli sur på henne som är snäll och gör det, och inte betalade jag en krona heller.

Så alla ni som är hungriga, sugna på öl eller vad det nu är, gå inte in på ett ställe som strax ska stänga. Alla är inte lika trevliga som jag var igår, och förmodligen vill den stackars servitrisen/bartendern gå hem, för vi jobbar oftast häcken av oss för inga pengar endå, så dom minuterna du förlänger min abetsdag med, utan tips eller tacksamhet för att jag faktiskt gör det kan jag vara utan.

Trött är jag idag. Höll på att försova mig, men min underbara Joachim satte sig i bilen, och körde mig till jobbet, i ren kärlek då han själv jobbar 1 min hemifrån och jag 15 min.

Love you!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar