tirsdag 23. november 2010

Det fantastiska fyndet till vardagsrummet

Länge, länge har jag letat på finn.no, gått på Fretex huvudlager och spanat (och dreglat) efter en fin skänk i teak. En sån gammal 60-tals sak med fina glasdörrar som man kan gömma alla sina finaste glas bakom.
Och i förra veckan hittade jag sen. Jag fick Joachim till att köra med mig och hämta den ett stycke utanför Oslo och denna fantastiska pjäs dekorerar nu vårat vardagsrum!


Är den inte vacker? Allt från det frostade glaset, träbenen med mässings"detaljer" och att tom lampan bakom glaset fungerar! Åh, jag är så förälskad i denna skänk! Jag har fyllt den med Joachim mors servis, kristallglas och lite annat smått och gott. Joachims Tandberg-radio står på toppen ihop med några värmeljus-hållare. Kanske hänger vi upp en tavla ovanför.
Nu ska vi hitta en fin gammal radio som vi ska ha som TV-bänk, den vi har idag tycker jag blev lite liten till den stora platt tv´n, och vi (läs jag) är också på jakt efter en hyllsektion som vi kan ha böcker, modellbilar och LP-skivor i. Finn.no är bra och ha. Priset vi betalade för skänken var så lågt att jag nästan skäms och vi hade fått betala det dubbla överallt annars.

Jag har fortfarande en hel del att packa i gamla lyan men ska ordna det i veckan eller helgen. När jag får tid. Jag är trots allt ledig efter ikväll, men imån ska jag till Eili och få håret fixat eftersom jag ska va hårmodell för Adam og Eva. Eili går på frisörskola där och dom har sin examens-show där på fredag! Spännande!

2 kommentarer:

  1. Veldig fin sjenk! (superpraktiske er de også;)

    SvarSlett
  2. Endelig, der er den! Så vakker!! Masser med plass også:) Glassdørene var kjempefine, så bra at lyset funket! Lykke til med resten av møbeljakten, håper dere finner det dere (du hahha:) leter etter! Vi kommer og ser på showet på fredagen, så sant jeg ikke ligger hjem med forkjølelse, brygger på noe drit. Jeg fikk kalde føtter og droppet showet, blir så nervøs av catwalken, orker ikke grue meg en hel uke.. Men da kan vi i det minste se på tøffe jenta;)

    SvarSlett