torsdag 11. november 2010

I big need of a vinterjacka!!

Jag håller ärligt talat på att frysa ihjäl. Ville absolut inget annat än att krypa ner i sängen idag morse.
Det kändes knappt som jag lagt mig innan klockan ringde. Efter hästpasset igår på 16 timmar så var jag rimligt trött. Benen värkte och jag gick som en zombie in och la mig brevid Joachim när jag kom hem.

Men! Jag behöver en vinterjacka om jag ska överleva en vinter till i detta stelfrusna land. Förra årets svarta jacka har jag nu, men den hjälper helt plötsligt inte ett piss, och jag virar in mig i ännu ett lager av koftor och halsdukar.
Några få har jag sett på nätet på Hennes, Kappahl och Zara, men har ni några andra tips?  Denna tyckte jag var tjusig. inte för mycket päls, och fin både till vardags och festligare tillfällen! Fråganär, är den varm? :)

Är sugen på päls, får väl säga fejk för att göra militanta djuraktivister glada, men utbudet är ju inte enormt på fuskpäls.
Annars är ju denna capen från Zara väldans söt!

Tror jag får ta mig ett kik runt i butikerna imån på min lediga dag. Om jag nu orkar ta mig utanför dörren ens!

Nä. Ikväll efter jobbet blir det en tur till Vinmonopolet och först och främst byta ut den sura, äckliga flaskan Boheme jag köpte i fredags, och sen kanske träffa Thea?

Vad ska ni göra denna torsdag?

Im looking for an winterjacket, becouse im freezing my ass off in this icecold country!
And im so tired today, after working 16 hours yesterday and up 6.30 this morning to get out in the snow and off to work... So tonight there is a bottle of wine waiting for me! What are you guys doing?

1 kommentar:

  1. Uff, samme her.. På jakt etter en vinterjakke som er varm, først og fremst. Men det hadde liksom ikke gjort noe om den var fin også;) Tror det blir en av hver.. Etter ja takk, begge deler prinsippet! Haha Værste er at jeg synes det er vanskelig å finne noen kule vintersko også.. Finner bare kule høye hæler, for ikke å snakke om kjoler! Ha!! Kanskje vi lever i feil klima?

    SvarSlett