fredag 19. november 2010

Maias lille verden

Besøk henne, Maia. Hun har en kjempesøt blogg, og akkurat nå har du mulighet å være med i trekningen på julegaver! Du finner henne her!

Själv har jag inte ens börjat att tänka på julshopping. Tycker alltid det blir att man bara byter pengar.
Så sen jag flyttade till Norge så har jag jobbat på julafton och därför inte behövt tänka så mycket på hela stressen runt högtiden.
För min del träffar jeg hellre min familj över mysiga middagar istället för att behöva se mina släktingar jämföra hightech prylar, och se vem som fick den finaste/dyraste/whatever-julklappen, för att allt sen ska var över på några minuter och allt vi sitter kvar med är saker vi kunde köpt själva, och massa upprivet papper.

Jag tror det enda jag gillar med julen, är att jag får pynta lyan, och äta massa god mat.
Förra året firade jag med Thea, hennes dåvarande pojkvän Viktor och hans polare Johan.
Vi lagade massa mat hemma hos mig, drack snaps och gick efter det till Funhouse och träffade ytterligare några vänner, tills vi trillade hemåt på morgonkvisten på juldagen.

Men i år. Norskt julebord. För Joachims skull.

4 kommentarer:

  1. Hei og hopp!
    Så gøy at du har deltatt på Giwe Away hos meg- da blir jeg såå glad :-)

    Jeg synes julen er koselig, men er litt enig i dette med gavemaset. For meg er julen deilig mat, lange samtaler ved bordet og masse gode venner og familien.

    Ønsker deg en super helg!
    Klem klem

    SvarSlett
  2. Haha!
    jag måste bara dela med mig..
    Min drömjul är god mat, trevliga släktingar, kul paket åt barnen som blir överlyckliga och sen stallmys med liten ridtur och kanske en hundpromenix mellan mat o Kalle Anka.
    MEN, så brukar det sällan bli.
    Julen firas oftast hos Marcus släkt, som inte gillar mig.
    Brukar bli god mat, för mycket alkohol och inget mys med djuren alls för Marcus mamma hatar djur och vill inte ha in hunden hemma. Stallstress och ingen ridtur..=(
    MEN i år SKA jag ha MIN jul, min dröm.

    KRAM

    Kusinvitamin
    Håller med om presenterna, men vi köper bara till barnen..

    SvarSlett
  3. Mmmmm O herlige jul;) Gleder meg til familiekos og julepynting.. Kanskje vi trykker et lite juletre inn i lille kåken for anledningen:) Gavene er ikke så viktig.. Det viktige er familien og å være sammen. Gå turer i vinterværet, traske i julepyntete gater, kose inne med julefilmer og julematen! For første gang på mange år skal jeg endelig ha fri!! Gleder meg:)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Gratulerer så mye med ny jobb!! :) Har vært litt frakoblet fra internett den siste uka, men leser jo her at det har skjedd ting. Så utrolig bra, og så på Stoff og Stil da ;)

    Jul er som regel alltid koselig så lenge man er sammen med de man er glad i og kan hygge seg masse! Jeg gleder meg, jeg! ;)

    SvarSlett