onsdag 22. desember 2010

Jag ser det snöar, jag ser det snöar....

Ja, snön yr utanför, och gradstocken står på -20 grader...
Det är tydligen julafton om få dagar, och vi ska hem till Joachims tante och onkel och fira.
Jag är inte i humör alls för den här högtiden, och hade helst hoppat över den. Visst, jag gillar maten, bakningen, pyntningen men resten vet jag inte. Vi ska inte hem till Sverige i jul, då varken bil, väder eller plånbok tillåter det, och som det ser ut nu med oförutsedda räkningar har vi inte ens råd till julgran.
Men, man ska väl inte klaga. Tråkigt är det iaf.
Känner att humöret skiftar med snöblåsten och det enda jag glädjer mig till är ny jobb den 10e januari.
Tills dess står jag på Café de Roma och serverar pizza.
Jag gillar inte december. Låt den gå över nu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar