onsdag 29. desember 2010

Renoveringakuten!

Igår kväll fick vi ett ryck, vi skulle måla om hallen. Vi satte upp min gamla teakspegel och Joachims teak hyllor som nu rymmer nycklar och mössor etc. På väggarna hänger två bilder från jag vet inte när, men gamla e dom.
Blev det fint?



Vi är långt ifrån klara, det fattas lister runt dörrkarmarna m.m, men det här blev en akutlösning då vi är totalt panka, och ska ha besök på nyår. Då kan det ju inte se ut hur som helst!

Idag kom vi på att badet ser ju också helt förjäkligt ut så det blev en tur till Biltema där det inhandlades målarfärg, toalettrulls-hållare, ny toasits och några krokar till handdukar. Tror ni det blev skillnad eller?
Här är några före- och under-bilder, efter första strykningen av färg!

Aprikosfärg, säkert 20 år gammalt.

Taket har skrapats och spacklats, det behövdes som ni ser.

Efter första strykningen. Stoooor skillnad.
Jag kommer ju helt plötsligt kunna se mig själv när jag sminkar mig på morgonen!

Vi har som sagt en bit igen, men det får vi göra klart imån.
Ikväll ska vi till Thea som har fyllt år, på en liten julfest, och tar väl en sväng till Ryes efter det. Blir förhoppningsvis inte allt för sent då vi som sagt måste fortsätta imån. Jokke måste reparera bilen, vi måste handla mat till nyårsafton då jag ska försöka briljera med min kok-konst, och jag ska i tillägg förhoppningsvis till Morten på Lucky7 och få lite mer färg på min arm!

2 kommentarer:

  1. Det er virkelig tak i dere! Oppussing midt i jula, ikke verst ;) Det ser kjempebra ut!

    Godt nytt år :)

    SvarSlett
  2. SV: Takk! Skal male flere slike! :)

    SvarSlett