torsdag 9. desember 2010

snart färdig med dagens andra...

...plagg!
Känner att det går som på räls just nu med symaskinen. Har sytt färdigt min bruna klänning som jag blev nöjd med! Vissa sömmar kunde sett bättre ut, men har haft lite problem med trådspänningen på den gamla maskinen men men.
Och eftersom jag fått flera tyger av kära mor så kände jag att jag kunde ju lika gärna fortsätta. Hade inte tillräckligt med tyg till en klänning så det får bli en kjol!
Just nu ser det ut såhär på köket!


Pratade med mamma innan och det kändes som jag satt nere hos henne på hennes skrädderi, med strykbräda och järn bak mig, kaffekoppen till höger och avklippta trådar överallt.
Är totalt förälskad i den gamla Omega-maskinen, så när Joachim frågade om jag itne ville ha en ny symaskin istället, svarade jag prompt med att "Det är väl inget fel på den här!"

Nu tar jag en paus för att ta mig ut i snövädret och bort på Linderud senter där jag hittat en garn-affär som även säljer dragkedjor. Behöver en till min nya svarta kjol!

By the way, mamma! Jag behöver en ny sy-sax! ;)

3 kommentarer:

  1. Jisses vad duktig du är!!
    Blir lite avis.. jag kan ju sy gardiner i all enkelhet, längder o kappor som inte har några krusiduller eller fillefjonger, men inte så mycket annat.. lagar lite overaller o har bytt en o annan dragkedja, men jag vill oxå kunna sy kläder...suck.. Och baka.. Kom hit o lär mig!!

    ha det bäst!!

    Kussen

    SvarSlett
  2. Flink du er!!;) Gleder meg til å se plaggene!!!

    SvarSlett