onsdag 1. desember 2010

"Vara inne och sy klänning för det är -20 ute"-onsdag

Seriöst. Mätarn stod på -21 när jag gick upp idag. Lagom tacksam för att jag kunde slå på värmefläkten på köket, medans stackars Joachim fick dra på sig vinteroverallen och dra till jobbet.

Ska ta det sista lasset grejer från gamla lägenheten idag, och vi ska ha en "inte se på TV"-kväll och fixa och dona här hemma. Tömma förrådet nede i källaren, sortera mina grejer, laga mat och lyssna på gamla LPs på vår Garrard från 1958.

Men fram tills han slutar jobbet så håller jag på med den här.

Mönstret köpte jag på Ebay för några månader sen och är en enkel vardagsklänning. Jag ska sy ett skärp i pepita mönster som matchar infodringen i halsen (syns lite dåligt men se tyget som hänger på vänster axel). Så tack mamma för tyg!
Min kära elna maskin har jag lite problem med, pedalen har pajat. Så jag ska försöka ge mig på Joachims gamla goa Omega maskin. Är det någon som vet nåt om denna maskin?
Tror att den ursprungligen är dansk, och fick höra att min vän Monica´s mormor hade en likdan fast röd.

1 kommentar:

  1. Så fin den ser ut!! Blir sikkert kjempefin når den er ferdig! Håper du fikk orden på symaskintrøblet, bra dere har flere stående:)

    SvarSlett