lørdag 29. januar 2011

Spice up the kitchen

Vi är ju lyckosamma här i Oslo att ha äran att husera butiken Systrene Grene och efter att Marianne hade vart innom butiken förra veckan och inhandlat diverse ting och tang, så var jag tvungen att ta en tur jag me! Köpte dom här söta krydd burkarna i gammaldags stil.




Det är så sjukt billigt i butiken, som nu har efter en flytt fått sig två våningar!
Det finns även en på Sandvika storsenter, om nån bor närmare där, eller skal dit!

Glasflaskan till höger har jag inhandlat på Granit. I den har jag hemlagat vitlöks- och chili olja, och med en droppkork är den lätt att hälla ur. Den används till matlagning, är supergod i sallader och fantastisk på pizza!

2 kommentarer:

  1. åh, jag älskar systrene grene!

    SvarSlett
  2. De er så søøøøte, har fått krydder i de og merket de øverst på lokket nå:) <3 Søstrene Grene!!

    SvarSlett