onsdag 16. mars 2011

Everybody wants to be a Ziegfeld girl

TCM är den bästa TV-kanalen. Jag älskar att den visar gamla filmer dynet runt. Dock lite trist när samma filmer går om och om igen. Viva Las Vegas med Elvis, och Grand prix har jag säkert sett 5 ggr var.
En film jag kom över denna onsdagsmorgon var Ziegfeld Girl. Den är från 1941, så himla gammal, och utspelar sig på 20-talet! Men ack så fin. Alla dessa vackra människor.



Nånting dock som är lite komiskt med gamla filmer, att dom behöver egentligen inte ha så mkt handling, men dom får det att fungera för det!
Judy Garland är med, Lana Turner med, och en annan vacker dam är Hedy Lamarr!
Se filmen! Den var iallafall lagom onsdagsmysig för min del!


20-talet fashinerar mig på nåt sätt. Är inte så jättestor fan av art-deco stilen som kom, inspirerad av en fransk mordern konst utställning, men människorna. Stilen. Den är sådär fulsnygg på nåt sätt. Kläderna formlösa, men om man ser på cabarét och allt det komiska i årtiondet så gillar jag det på nåt sätt. Den får mig att vilja dansa Charleston i vardagsrummet, måla mörka röda läppar och bara vara sådär pojkaktigt flickig som man var på 20-talet!

2 kommentarer:

  1. Åh! Jeg elsker gamle filmer - er alltid så fascinert av hvor vakre og naturlige alle er!

    Vil du ha oversikt over loppemarked kan du klikke her
    http://www.loppemarked.info/loppemarkeder.asp?WT.mc_id=loppemarked da får du oversikt over alle loppemarkedene i hele norge :-)

    Ønsker deg en fin onsdag!
    Klem

    SvarSlett