mandag 7. mars 2011

Put som pants on, woman!

Det är flera som är nyfikna på vad jag får till med mina symaskins-skills!
Det jag sytt i det sista är en lila pencil-skirt, ett par svarta byxor, och i förra veckan ett par marinblå byxor, med röda knappar i sidan som en detalj. Inspirationen kommer från Heyday-byxan, som är hög i midjan, vid i benen och med just knappar i sidan. Jag har fuskat dock och satt en dragkedja i sidan och bara sytt dit knappar som pynt. Detta pga att jag inte har möjlighet att sy knapphål med symaskinen som är i liv just nu, men resultatet är jag iallafall nöjd med!




Inte den bästa bilden på kjolen, och färgen kommer inte fram heller, men den är mörklila med slits bak.


Idag har jag tänkt och ge mig på ett rött tyg jag hittade på rest-bordet på jobbet. Jag hade först tänkt och sy mig en kjol till, men tror det blir ett par shorts, med hög midja och knappar fram som detalj. Har inga knappar hemma nu dock, men får köpa det på jobbet imån!

Förövrigt här hemma går det mest i husprat. Vi ska ju sätta in nytt kök innan vi flyttar in och IKEAs hemsida besöks friskt. Vi har också tänkt att måla fönsterkarmar i kanske rött eller grönt, då jag tycker huset ser lite naket ut. Garage ska byggas i sommar och takstenen ska bytas ut. Vi har mycket framför oss, även med gamla lägenheten då det måste montera lister runt om i lägenheten och vi ska sätta kakel över bänken på köket. Sen är den klar för försäljning!
Så om ni vet någon som är intresserad av att köpa en 1-2rums lägenhet på Rødtvet i Oslo, säg till! ;)

3 kommentarer:

  1. Så flink du er!!:D Kommer gjerne på sykurs når du har tid! hoho

    Som sagt, dere får si i fra om dere trenger noe hjelp med flyttingen;)

    SvarSlett
  2. Du er så flink til å sy! :)
    Og er det ikke gøy å planlegge flytting og innredning? :)

    SvarSlett
  3. Superfin bukse og skjørt, flinka!! :)
    Lur ide å ha glidelås og falske knapper, det er litt mer praktisk også.

    SvarSlett