onsdag 30. mars 2011

sommarkänslor

Jag vet att jag kommer klaga om några månader, eftersom det är det vi nordbor gör. Antingen är det för kallt, för lite snö, för mycket snö, för varmt för mulet, eller vad det nu är. Just nu är det helt underbart att vakna upp och känna solen gassa in i sovrummet, långt innan man ska stå upp ur sängen. Om några månader kommer värmen och därmed klagningarna. Men just nu njuter vi.
Vi hoppar upp ur sängen och är överlyckliga över att den hemska vintern äntligen är över!
Och jag känner för sommarklänningarna, bara ben och dusa färger.
Den här klippte jag igår kväll, och sydde klart denna förmiddag. Tänkte den blir dagens outfit, när jag snart ska ta mig till jobbet. Söta pärlemoknappar i ryggen. Tänkte jag skulle prova nåt annat än osynlig dragkedja då jag tien har den speciella foten och får det inte helt fint som jag vill. Tycker dock det blev ganska bra med tryck-knappar!





I butiken såg tyget lite ljust mintgrön ut, men här och nu verkar den mer ljusblå. Det gör inget. Tyget heter Lille martine och finns i flera färger hos oss på Stoff og Stil!

1 kommentar: