torsdag 7. juli 2011

Make me a polkadot-muffin

Nu när jag är ledig en vecka så har symaskinen gått på högvarv! Har haft en klänning färdig klippt men som fått ligga i en påse och vänta tills jag har lite mera tid. Kände att det var ett projekt som inte sys på kvällstid här och där.
Så i förrgår började jag overlocka alla delar och sy ihop delarna. Igår fick jag ordning på underkjolen och tyllen och det kändes som att sitta och sy ett moln av tyll och lager av tyg.

Längtar tills jag får en egen syhörna och slipper dra på symaskinerna upp och ner trappen varje gång, eller som det ser ut nu, en syateljé i vardagsrummet.

Så här blev resultatet!




Pga att strykjärnet står i gamla lägenheten så har jag inte kunnat pressa halsringningen och därv inte kunnat sy ihop axelbanden. Men ska ordna det idag! :) Så förhoppningsvis blir det i den som min födelsedag skal firas i! 26 år. Time fly´s, does´n it?

1 kommentar:

  1. Som jeg skrev på facebook, du er så flink og kjolen er kjempefin! ;)

    SvarSlett