onsdag 26. oktober 2011

Födelsedagskake-bakning

Idag har min fina Joachim födelsedag! Jag vet att han älskar en marengkaka som heter Verdens beste, och ja, den är himla god, så jag får bara sätta igång att vispa äggvitor och hoppas på det bästa! Receptet får ni i min andra blogg som ni finner HÄR. Ja, när jag bakat färdigt då såklart :)

Idag fick jag även paket från min mor som vart en tur i Ullared. 3 BH-ar låg i paketet, ihop med hårklips som ni kanske kommer igår att jag efterlyste i det HÄR inlägget. Min moster är nämligen frisör och hon var snäll och donerade några till mig. Dock behöver jag många fler till min tjocka kalufs...

Igår var oxå övertagelsen för lägenheten så nu är vi äntligen klara med den. Det tog sin tid, i söndags fick vi ut dom sista grejernafrån förråden, och i måndags tog vi en sista shinings. Skönt att enda en sak lättar från ens axlar, så nu kan vi koncentrera oss på vårt hus, som förövrigt just nu håller 17.5 grader, BRrrr!
Jag går fortfarande hemma från jobbet pga ryggen och börjar bli galen över att ryggsmärtorna inte går över...

Hoppas ni får en fin fortsatt onsdag. Dags för mig att få på mig förklädet och börja jobba på köket!

Höstbild tagen -06, i Rottne, Sverige

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar