fredag 21. oktober 2011

Miss Lindy Lee Custom

Har sydd en hel del nu när jag vart hemma en stund från jobbet. Dåliga bilder men här är den ena kjolen!
Mörkt militär-grön, men vita knappar bak. En volang nederst gav den en fin fasong.


Har även fått sydd mig en Circle skirt av ett helt fantastiskt fint svart tyg, med blommigt mönster i "spets-tryck" (det ser ut som spets men är bara tryckt på tyget). Men det får ni se bilder på en annan dag.

Och vad ska det här bli?


Det blev den här klänningen. Ett vintageinspirerat mönster från Butterick!

 Klänningen till vänster.


Fina veck fram, syns inte så jättebra på bilderna. Men jag blev väldigt nöjd, tyget är i stretch viscose och ekstremt behagligt Du kan köpa det på Stoff og Stil.

Igår sydde jag den här, som är min egen design, och satt som en smäck! En pennkjol med volang bak som blev en häftig detalj.


Den är sydd i en stretch polyester- och bomulls-blandning, kommer inte ihåg exakt. Den har en kritstrecks -effekt, men i blank svart och inte vitt. Tror att även den fortfarande finns i butiken på Alnabru. Den får ni se på en annan dag!

Så jag syr och syr. Om ni är intresserad i något jag sytt som ni vill ha sytt upp till er, är det bara att kontakta mig så ska vi se vad vi kan ordna!

4 kommentarer:

  1. Så flink du er!! <3 Liker skjørtet med knappene bak, fin detalj;) Militærgrønt er yummi!! *Me mant*

    SvarSlett
  2. Taakk :) Hvilken størrelse har du a? ;)

    SvarSlett