tirsdag 7. februar 2012

Ett besök på Stoff & Stil, god I miss work.

Helgen är över, och vi vinkade farväl till mor och man i söndags, efter en tur på Ullern låven, en brukt handel här uppe. Att jag alltid ska glömma min kamera, för där uppe är himelskt att gå. Vi fikade våfflor och kaffe i kafén, där man sitter bland gamla möbler, kristallkronor och spetsdukar.

I lördags var vi inne på mitt jobb, då även mor är sömmerska och släppa henne lös på Stoff & Stil är som en unge på julafton. Klämma, känna. tänka, klämma lite till för att sen klippa upp och betala. Hon var meget nöjd med nya gardiner, dukar och mönster till nya kreationer.
Jag gick ju inte tomhänt därifrån heller. Det är förmodligen fysiskt omöjligt. Så det blir nya gardiner till köket, nya gardiner till tv-delen av vardagsrummet, med matchande kuddar i soffan. Och eftersom jag beställt några nya vintage-mönster från ebay som jag hoppas dimper ner i brevlådan snart så blev det lite tyg till en klänning oxå. Och nya knappar, dragkedjor och ja, annat som man behöver när man är i en tygaffär!



Vi var också inne på blomsterbutiken och vi fick massa blommor och en växt av mamma! Tulpaner och videkissar, flamingo och nåt annat som jag itne har en aning om vad den hetet, men ser ut som en stor blomsterbukett av bara några få stjälkar.





Allt i allt hade vi en härlig, mysig helg hemma på Årnes. Det var -25 ute, snön yrde, men vi eldade i vedugnen, åt Pinnekjøtt och drack gott vin.

Hoppas ni haft en bra helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar