søndag 21. oktober 2012

I stallet

Som tidigare nämnt, så var jag ute och red förrförra veckan. Och det har jag även gjort denna veckan! Denna gång själv, ner och uppför leriga backar i skogen, och var ganska skakig en backe, då Øyvard (som hästen heter) klarade att glida i leran med framhovarna 4-5 m. På vägen hem gick jag sista 200m då det inte är nån vits att utmana ödet... Tar en annan runda nästa gång.
 Fine Øyvard

 Lillkillen Elegant

 Ute på tur!
Och båda finingarna i hagen!

Och jag får rida hur mycket jag vill! Igår kväll så klarade stackars Marie som äger hästarna, bryta stortån och slita av ledbandet så jag kanske får hjälpa till lite mer framöver.

Dock på torsdag styr vi skutan mot svenska västkusten och Göteborg, då min fina fästman fyller år, och vi ska hälsa på Malin och Magnus! Vi ska även på Halloweenfest där Manges band ska spela, och lördagen är ännu inte bestämd. Det ska dock ätas tårta och öppnas paket!

Försöker pryka mig och imån tänkte jag tvinga min själ och kropp till gymmet. Joachim börjar nytt jobb, vilket betyder att jag får tummen ur och kommer upp i normal tid på morgonen, kan börja få rutiner igen, mer energi och med all min ofrivilliga lediga tid så kan jag ju i det minsta försöka få av några av mina allt för många oönskade extrakilon.

Ha en fin söndag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar