mandag 22. oktober 2012

Motivation kom och ta mig!

Idag var dagen. I flera veckor har jag försökt ta mig i kragen och ta mig till gymmet, som faktiskt bara ligger 300m hemifrån oss. Men det är den där förbannade tröskeln som man måste över. Jag satt flera timmar och psykade mig för att ta på mig träningskläderna och cykla bort. Och idag var dagen.
Om det är för att jag redan börjat röra på mig mer, köpt ny cykel för några månader sen och nya träningsskor, eller så smått börjat rida, som har gett mig mer energi så var det inte en dag för sent. Dom har oxå sänkt priserna och börjat med nyckelkort vilket gör att jag kan träna från 06:00 till 23:00, varje dag om jag så vill!
Så, här får ni en bild från bröllopet vi var på i somras. Så ni kan minnas hur jag såg ut.


Och en från Old style weekend i augusti.



Han som tog emot mig på gymmet var en otroligt bra överaskning då han viste meg runt och hjälpte mig med maskiner och visade hur jag skulle töja i varje paus.
Han förklarade oxå det viktigaste. Först ta hand om ryggproblemet och därefter komma i form och så gå ned i vikt.
Efter att jag fick min inflammation i korsryggen och varit sjukskriven så har kilona bara rullat uppåt, något som sätter psyket i obalans och hjälper inte självförtroendet speciellt mycket.
Jag är klar för det här. Nu behöver jag bara klara av varje dag och hitta motivation till att göra det.

2 kommentarer:

  1. For ei flott dame du er :)
    Kule kjoler !
    Lykke til med treningen ;)
    Janne

    SvarSlett
  2. Hei igjen.
    Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg :)
    Så tivolilampa de, så stilig skjermene ble etter du hadde trekt opp !
    Slike skjermer har de begynt å produsere nå, har jeg sett i lampebutikker. Artig at slike lamper er på vei tilbake..men det er jo noe eget og nostalgisk med de originale ;)
    Jeg har også trekt opp vår, med plast bånd.

    Ha en fin dag !
    Janne

    SvarSlett