mandag 20. januar 2014

Like vanilla custard.Though youre not finished, I love you already.

I ca två år, har jag gått och irriterat mig över vårt (läs mitt) färgval til köket. Gräll turkos. Ja vad tänkte jag med. Till att börja med så var den ju lite rolig, häftig. Lite som ingen annan har. Men nej. Usch.
När man har ett kök på ca 6 m^2 så behövs något ljusare! Så nu var det iaf dags att göra nånting åt saken.
Jag hade bestämt mig för en gul nyans, något gubben motvilligt gick med på. Och efter färgprover och surf på nätet, så hittade jag den. Lagom 50-tals inspirerad med sitt pastellaktiga utseende.




Den heter Soluppgång (S 0520-Y10R) och kommer från Nordsjø.


Hemsk turkos, även om den ser mer blå ut på bilden.








Kändes som jag smetade vaniljsås på väggen! Har lagt ett lager med färg igår kväll. Och idag skal nästa på. Hoppas det räcker för att täcka över.

Så idag ska vi köpa dörr- och golvlister så att vi kan dra lite ny el, och sätta upp kontakter, så jag får lite mer ljus över bänken och extra uttag. Ska bli skönt att slippa alla dessa extra kontakterna jag släpar runt på köket, till kaffebryggare, juicemaskinen eller bakmaskinen, eller vad det nu måtte vara.

I helgen var vi oxå och fyndade något, som vi verkligen inte behövde, men ibland så måste man bara.
Och den nya pjäsen kommer oxå fullända vårt 50-tals koncept på köket. (Även om det faktiskt är lite äldre.)
Men det får ni se, ihop med det färdiga resultatet, om några dagar!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar