tirsdag 22. april 2014

Vitsippor, la familia och saknade sötkissar!

I fredags packade vi in oss i bilen och for till Småland. Älskade småland. Så fort vi kommer dit så drömmer vi oss bort bland stenmurar, och små röda torp med vita knutar och sirliga utskärningar i sina entrétak. Små insjöar och loppisar. Och välfyllda matbutiker, även mitt ute i shottahejti!
Påskhelgen spenderades hemma hos mor med lammstek, ugnsbakta grönsaker och chrevrésmör på långfredagen.
På lördagsmorgon steg jag upp lagom till fågelkvitter och strålande sol. Turen gick till Brittatorp, på grusvägen där smalapårets lok en gång rullat fram. Snacka om balsam för själen.
På eftermiddagen landade även min ena bror med fru och barn, och lagom till att maten stod på bordet rullade oxå min andra bror in, på sin nya Harley.
Det blev kräftor och räkor och massa annat gott. Och en del Rosévin.
Har dock klarat mig ganska bra denna helgen, kolhydratsmässigt. Två st 60% chokladbitar slank ner, och på söndagen var det dags för släktmiddag med både mormor och morbror med sin dam.
Både rättika och kålrabbi var dock inte att finna på Ica Renemarks i hålan, så det blev ingen lchf-janssons tyvär. Så en msk av mammas blev det. Och det smakade gudomligt ska jag säga!
Hemresan var lika dryg som vanligt. En Celsius och McD kaffe räddade från att inte somna.
Det att komma hem till dom två små liven var underbart. Och lika fint var det att vakna med Lewis kurrandes på armen på morgonen. Tror nog dom saknat oss oxå :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar